Hello world!

Emily`s gode dager, sommeren 2010
Lengter etter å se dette herlige glimtet i øynene dine igjen jenta vår!

Så har endelig Mamma startet en blogg om meg 🙂 Dette har hun tenkt på helt siden jeg var nyfødt, men blitt med tanken inntil nå….Hun har skrevet dagbok til meg siden jeg ble født og nå er jeg snart 9 måneder. Nesten halvparten av mitt liv sålangt, har jeg tilbrakt på sykehus. Det har satt preg på hele familien. Jeg er så heldig å ha tre flotte storesøstre. To store på 12 og 14, Nikita og Rebecca. Så «lille storesøster» Victoria på 2 år. Hun kaller meg for «Me» og er verdens mest omtenksomme «lille storesøster.» Hun roper «Me» au-au når jeg har krampeanfall, og ber Mamma komme. Nå er alltid Mamma eller Pappa i nærheten av meg, men Victoria passer uansett godt på meg! Hun liker å gå bort til vugga mi og leke med lekene som henger over meg. Da jeg var litt bedre i sommer og tidlig høst, lekte vi mye sammen på gulvet. Vi trente sammen 🙂 Har akkurat nå hatt en infeksjon og måtte gå på antibiotika. Det fulgte også med litt øreverk, øyekatar, diarè, oppkast og feber. Ble bra av infeksjonen midten av januar, men sliter fortsatt med litt for mye oppkast. Er også inne i en stormfull periode med kramper, vært opp til 100 pr. døgn. Men idag har vært en noe bedre dag for meg. Endelig har jeg fått sovet litt mer enn 15 min. av gangen! De to storesøstrene mine er fantastiske-jeg er jammen heldig med tre søstre ❤  Mamma skal skrive litt mer om diagnosen min, men nå er det snart natta for oss to..for de som er interreserte kan man bl.a. klikke  seg inn på www.harrysjourney.co.uk og lese mer om tilstanden min. Der er det flere historier om barn med samme syndrom. Nattakos fra lillegull Emily og mammaen hennes.

2 thoughts on “Hello world!

  1. kjære Åshild, Lorns;lillegull Emily og de tre store søstrene…
    Nå har jeg lest gjennom bloggen deres, og for en flott jobb du har gjort Åshild. Dere har fått en fantastisk nydelig lita jente, og jeg syns det er veldig rart å lese og få enda mere innblikk i hverdagen til både Emily og resten av familien. Ganske uforståelig at du Åshild, som jeg nesten ser på som en søster må gå gjennom så smertefulle ting. klarer jo ikke å sette meg inn i hva dere går gjennom. veldig utrolig at dere klarer å være så positive som dere er. Jeg er her for dere, er det noe jeg kan bidra med for å gjøre hverdagen kanskje en liten smule enklere, så vær så snill å si ifra. Dere skal vite at dere er i tankene og samtalene våres støtt og stadig. klem

    Lik

    • Å tusen takk Kjære Irene-dere er de første som kommenterer her på bloggen-veldig koselig! Tårene presser på når vi får så varmende meldinger, det er så godt og det er det som holder oss opp-alle rundt oss som støtter oss. Det strømmer inn sms`er og meldinger på facebook ang. bloggen-det er så godt så godt. Det er så god terapi for meg å skrive og dele alle mine tanker og opplevelser rundt Emily. Vi var jo ganske klare på det allerede på Rikshospitalet i november at vi ville være mest mulig åpne om Emily`s tilstand og syndrom. At å snakke om det og være åpne måtte være den beste terapi. Og du kjære Irene har da gjort masse i bøtter og spann-alt fra å stille opp som cateringdame til Emily`s dåp, pass av Victoria, nydelig dajmkake i fryser`n og vask av hus hver uke! Dere har bare vært fantastiske og kan ikke få takket dere nok 🙂 God klem til dere alle 🙂

      Lik

Legg igjen en kommentar

