Hjemme igjen

Det er ubeskrivelig godt å være hjemme igjen, selv etter bare to dager innlagt på sykehus! Det er godt å ha Emily liggende ved siden av seg, så våken og fin uten den irriterende sonden 🙂 Er så takknemlig og glad for at hun ikke har fått noen infeksjon eller annet sålangt. Det var overfullt på barneavdelingen, helt kaos til tider med veldig mange syke barn. Infeksjoner og div. virus. Emily stakker var ikke utenfor rommet vårt.  Trenger jo ikke akkurat ta med sykdommer hjem…En gang vi var inne til kontroll etter jul, husker jeg legen sa til oss: «dere får skynde dere hjem før dere blir syke! «Så sånn er det på sykehus…

Vi fikk ikke enerom denne gang, men delte rom med ei annen herlig lita jente og mamma`en hennes 🙂 takk for kjempekoselig selskap! Godt å utveksle erfaringer og høre deres historie. Det er mange skjebner der ute, mange familier som har en tøff hverdag hver eneste dag. Barn som har det annerledes enn andre barn. Fikk snakket og «catchet»  opp med mamma`en til en skikkelig go`gutt som begge har bodd på sykehuset nesten 1 år. Ble kjent med dem tilbake på nyfødt. Føler virkelig med hele familien. Håper av hele mitt hjerte at de etterhvert kan få en bedre familiesituasjon hele familien. De har heldigvis begynt å få noe avlastning nå, selv om det er minimalt. De burde absolutt ha mye mer…og håper snart ventetiden deres for videre behandling er over.

Emily startet dagen med noe oppkast under et anfall, da gikk det noen tanker…men det ble heldigvis kun en liten gang til. Så mesteparten av maten idag har hun beholdt 🙂 Det er så godt,  så godt 🙂 Ingen feber, og det ser helt fint ut rundt peg`en. Har vært ca. et anfall i timen. Hun har ynket seg og smågrått litt etter noen av anfallene…for meg som mor er det faktisk litt godt å høre litt gråt. At hun sier ifra. Det har da som regel vært tid for ny paracet, slik at jeg tror det har vært litt ubehag. Så det er jo ikke noe ålreit da men…det har gitt seg fort da 🙂 Og hun er godt i gang med «bubbing» igjen-endelig-og veldig mange våte bleier 🙂

Ble ikke mye nattesøvn i natt. La meg sent til å sove, jeg visste det kom til å bli en tøff natt…innmellom så har jeg for vane å legge meg «så sent som mulig», og så ser jeg frem til at jeg snart kan stå opp igjen…For det blir jo ikke så mye søvn likevel…Ble endel piping fra pulsoksimeteret i natt, mye anfall. Brekninger. Til slutt på morgenkvisten skrudde jeg den av og la Lillegull ved siden av meg i senga 🙂 det er alltid kos, og da våkner jeg av den minste bevegelse ❤

Vi skal kose oss veldig i helgen, håper virkelig Victoria ikke blir lenge syk. Hoster sånn stakkar. Må prøve det vi kan for at hun ikke koser med Emily. Victoria hadde gledet seg til å sove hos venninna mi i morgen natt og hilse på «ky» (hønene deres) men det får hun ha til gode annen gang 🙂 Veldig godt å komme hjem til Victoria. De store jentene er i Holmestrand i helgen, men vi skal kose oss til uka 🙂

Tusen takk for herlig vask igjen her hjemme igår kveld!

Så håper vi at Emily klarer å beholde mesteparten av maten fremover, at hun ikke får noen infeksjoner og at såret holder seg fint 🙂 Hun sover så godt ved siden av meg, puster så rolig og fint. Fått kveldsmedisinene og snart klar for siste måltid. Fikk en ny fin matpumpe, slet litt med den til forrige måltidet. Er jo ikke akkurat teknisk av meg…men skal få det til nå 🙂

Håper du får en rolig kveld videre,  og etterhvert en god natt Lillegull…vi er hjemme igjen 🙂 🙂 🙂 hurra!

God god klem fra mamma og pappa`n din

Legg igjen en kommentar

