Mye våken

Så var det slik vi fryktet, at Lillegull er veldig mye våken om nettene nå..Ikke bare «de faste 2-3 timene»-men attpåtil mere. Følte det i helgen, at hun var mer våken enn sov. Og denne uka har vi nattevakt 🙂 (JIPPI) hele uka, og de to første nettene sålangt  har vært ganske like: våknet kl.22, og vært våken til midnatt. For så å våkne igjen kl. 04. Lite søvn etter det frem til en 45 min. lur i 7 tiden. Igår sovnet hun på vei til barnehagen, og sov videre der i senga si i nøyaktig 45 min. 🙂 Hun sov også da jeg kom for å hente henne før kl. 15 igår-så hun får hvertfall sove litt på dagtid. Om det så er bare tre kvarter (eller slik som igår med to økter à 45 min.) så hjelper det noe.

Ellers så har hun storkost seg i barnehagen både mandag og tirsdag. Får høre om ei blid og fornøyd jente, men som også kan si fra når hun er sulten, mett eller trøtt. Hun «gurgler» og prater mer og mer, nye lyder kommer. Hun er veldig aktiv på matta, og vil hele tiden rundt og klarer å rulle fra rygg til side og mage. Litt sinna blir vi da, for hendene «sitter litt fast». Når hun er ute i vogna, så synes de andre barna det er veldig gøy å komme bort til henne 🙂 Det liker Emily 🙂 Victoria kommer også gjerne ofte bort, når hun ser Emily er ute.  Det går greit å levere Victoria om morgenen, tre dager på rad uten gråt når jeg har gått 🙂 Emily fikk fysiotrening igår i barnehagen. Hennes faste fysioterapeuter er tilbake, og det er veldig godt! Hun vil få minst to økter i uka, i tillegg til at personale også trener/leker med henne. I september begynner svømminga, det ser vi begge frem til 🙂 Gleder meg til å være med de første gangene 🙂  Vi er så evig takknemlig for at begge småjentene har begynt i den beste barnehagen de kunne hatt! Vi er så glade for at de har så fine dager der. Og vi er spesielt glade for at Emily får den omsorgen, støtte, hjelp, trening og aktiviteter og den roen ifra disse fantastiske omsorgspersonene som jobber der 🙂 🙂 🙂 Vi håper og tror at Emily vil få mange mange gode år fremover i denne flotte barnehagen!

De store jentene er i full gang med sine skoledager igjen, og jeg får gjort litt forefallent husarbeid. Å slappe av burde jeg sikkert også gjort, men har ikke helt roen for det ennå…Rart å komme hjem til tomt hus, rart at ikke Emily er i senga si i stua…Spesielt når jeg har vært i vaskekjelleren eller på do, de steder jeg springer ned til fort for så å sjekke Emily igjen når hun er i senga si..Og selv nå-etter et par uker-har jeg ikke vent meg helt til det. Ikke helt vent meg til at hun ikke er der…Men timene på dagen flyr fort. Det er nok å finne på mildt sagt og en utrolig godt å komme litt ajour med vask og rydding. Tid til å lage «ordentlig middag» og spise den «tidlig». Mere ut av ettermiddagen og kvelden, mere tid til lek og kos 🙂 Og igår kveld var jeg på aloe vera «fotpleie-party»-luksus i hverdagen og kan anbefales på det varmeste! Ikveld er jeg bedt på «Me and I» party hos naboen, matchende klær til mor og datter visstnok…Så litt mye på farten denne uke, men ekstra kos for Lillegull og Pappa ❤

Legg igjen en kommentar

