Vaksinasjon og 15 mdr. kontroll

Idag hentet jeg Emily litt «før tiden» i barnehagen. Vi skulle nemlig til helsestasjonen. Det var det første gang på lenge at vi var der. «Litt forsinket» 15 mdr. kontroll (pga. Emily kom en måned senere igang med første vaksinasjon pga. sykehusopphold) og vaksinasjon. Og som hun skrek! Hun hylskrek! Tårene rant og det tok flere minutter før hun roet seg på fanget mitt med flaska 🙂 Hun kan hvertfall si fra nå den jenta – når ting ikke er greit! Godt å være på helsestasjonen igjen, alltid kos å komme dit. Så har Emily også ei fantastisk helsesøster 🙂 Og Lillegull er ikke så lita lenger-82,5 cm lang og 11,1 kg! Hun har krysset 4 percentiler på vektdiagrammet…

Jeg holdt nesten på å tusle hjemover, men kom heldigvis på at jeg hadde bilen parkert i byen…At vi ikke skulle gå hjem, men kjøre. Så såpass susete kan man bli…Bare en liten ting-en av mange ting jeg kan surre med om dagen…

Emily hadde fysio igjen i barnehagen idag, og hun imponerte stort til fysioterapeuten som ikke hadde sett Emily siden før sommeren 🙂 Emily jobbet så bra i mageleie, hun skjelver ikke så mye som tidligere da hun har blitt mer utholdende. Hun ville hele tiden over til siden i ryggleie, og hun bakte jammen nesten en kake også! Barnehagen har planleggingsdag imorgen=fridag, og Emily og jeg har bestemt at vi skal lære å bake den kaken ferdig i helgen 🙂 Det er så gøy å se at hun prøver å slå hendene mot hverandre, og at de har blitt mer og mer «flate». De i barnehagen sier også at hun nå tar mer aktivt på leken som f.eks. er foran henne, og ikke bare at hun «sveiver borti» den. Det samme føler jeg. Samt at mange nye lyder kommer. Hun hadde ikke slike lyder da hun begynte i barnehagen for knappe tre uker siden, så her skjer det ting! Vi skal igjen få sove godt i natt, fjerde nattevakt på rad 🙂 Og i natt våknet Emily først kl. 04, deilig at hun fikk endel timer sammenhengende søvn fra 19-04. Etter k. 04 sov hun bare i 10 min. x 2, men så fort jeg la henne i senga i barnehagen sovnet henne kl.9 og tok sine vanlige tre kvarter der 🙂 Hun hadde sovet igjennom samlingsstunden, tross med døra på lur ut til sangen-et par meter fra døra-så hun sov så godt. Hun tar bare en lur, og veldig ofte tidlig på dagen-så nå klokka tikker forbi kl. 18-ja da merke man at hun begynner å bli veldig trøtt. Ikke alltid hun får i seg all kveldsmaten (grøt + Infatrinimelk), men vi jobber med å starte kveldsstellet litt tidligere enn det vi har gjort.

Sov godt Lillegull-håper du får sove like godt i natt som sist natt-gleder meg til en kose dag hjemme imorgen med deg og lille storesøster Victoria ❤

Legg igjen en kommentar

