Dårlig samvittighet

This slideshow requires JavaScript.

Igår skjedde det verst tenkelige for meg med Emily-hun falt ut av «thumbleform-setet» sitt, den lille lave røde stolen.I stuen, mens jeg var bare få meter ifra ved senga hennes. For å hente noe…Et øyeblikks uoppmerksomhet. Noen sekunder borte. Det er jo ikke snakk om et høyt fall, da dette er en «gulvstol» men dog…  Har først begynt å bruke beltet i denne stolen i det siste, da hun har begynt å lene seg litt fremover selv om det er litt «bakoverlent». Hun har jo blitt mye mere aktiv og sterkere. Men igår hadde jeg ikke beltet på… Stakkars Lillegull. Jeg bare hørte et brak, sprang til og der lå Lillegull på ryggen stakkar. Hylskrek. Så gjorde mor…Hvordan kunne jeg være så dum? Hvordan kunne jeg gå fra henne uten at hun var «sikret?» Hvordan kunne jeg la være å passe godt nok på mitt Lillegull? Hun av alle, skal jeg jo passe best på i verden 🙂

Dårlig samvittighet…Forferdelig dårlig samvittighet og skyldfølelse. Det som trøstet meg var at det faktisk gikk ok med Emily. Lillegull lot seg trøste av meg mens jeg sa unnskyld gang på gang og koste henne…Og snart kom smilet hennes tilbake igjen. Samt resten av familiens støtte. Og så kom jeg til å huske hva en fagperson rundt Emily sa til meg en gang. At andre 1 åringer gikk og sprang rundt, de snublet, datt og stadig vekk slo seg. Det er jo ikke noe som Emily «får gjort». Slik at det vonde hun fikk igår, er tross alt bare «blåbær» til hva andre på hennes alder går gjennom daglig. Likevel, jeg skulle passet bedre på…

One thought on “Dårlig samvittighet

  1. Vi mammaer har det vel må å få dårlig samvittighet. Men små uhell skjer. Sånn er det. Når jeg leser bloggen din med alle smilene tenker jeg at man må lete lenge etter en bedre mamma enn deg. Jeg tror alle jentene dine er heldige som er så omgitt av kjærlighet og positivitet 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

