Gøy med svømming

Å idag koste vi oss på svømming! Jeg var så heldig å få være med Emily og barnehagen 🙂 De har svømming i varmtvannsbasseng annenhver fredag 🙂 Det var Emily`s første gang i varmtvannsbasseng, og hun elsket det! Hun virkelig storkoste seg! Så nå får vi være litt mer aktive igjen på vannfronten her hjemme også…Har jo undersøkt endel mht til å få badet med Emily, men ikke noe tilbud her i Horten som kan passe for Emily. Men de er jo så behjelpelige som bare det, så hvis jeg tok «instruktør/livredderkurs» så kunne vi evt. leie bassenget en halv time etter et annet kurs f.eks. Det er jo en mulighet, selv om jeg fort vel egentlig forstod at for meg – landkrabbe som jeg er- ville det bli et tøft opplegg…Falt vel ut på første info om å dykke på dypet og hente opp dukk…Men klart jeg hadde gjort alt jeg kunne for å overvinne den frykten ++ hvis det kunne føre til at vi kunne få rolige badestunder i varmt vann på en jevnlig basis 🙂

Men vi har tilbud om å bade mandags kvelder på Revetal. Sammen med bl.a. vår niese som har down syndrome. Føler det er det beste alternativet for nå, men det er først fra kl. 18 på kvelden, midt i kveldsstellet og med tanke på bilkjørinen «så langt borte» så sent…Har også hørt nå at Drammensbadet – samt Sandefjord- har varmtvannsbasseng. Det kan jo fort  bli mye styr og ståk for Lillegull. Men vi kan jo prøve. Babysvømming har vi vært inne på tanken på, vi gikk jo tre kurs med Victoria…Og skulle begynne igjen da Emily kom til verden. Så ble det jo ikke akkurat sånn…Men uansett, nå har hun tilbudet i barnehagen, ville se an hvordan det gikk til og idag første gangen elsket hun det hvertfall!

På facebook er vi jo en rekke MPEI mammaer verden over, og hun siste jeg har blitt kjent med er fra USA. Det ble et sterkt «møte» for meg, fordi hun mistet sin kjære sønn bare 7 mdr. gammel. Og han ble født bare fjorten dager før vårt Lillegull…Han hadde ingen kramper før han var 5 mdr. men så kom den første krampe-de tok overhånd og ingen medisiner hjalp…Man fikk ikke kontroll på krampene og de mistet sin lillegutt så altfor-altfor tidlig. Dette var i november, og i november lå vårt Lillegull på intensiven også…Det ble veldig sterkt for meg å lese deres historie. Man sammenligner jo-det er helt naturlig…Kunne så ønske at de hadde sin lillegutt fortsatt hos seg-at han hadde sluppet de fæle krampene og smertene-nå har han det godt men hans kjære er igjen og vil alltid slite med savn og smerte. Føler med dem og sender dem gode styrkende tanker ❤

One thought on “Gøy med svømming

  1. Åh, det så deilig ut 🙂 Så gøy at lillegullet koste seg slik i vannet.

    Hun kledde virkelig de brillene, ble plutselig dén store jenta.
    Hun begynner å bli stor også, tenk så fantastisk at hun har utiklet seg så flott, hatt så mange flotte mndr uten kramper og gir kontakt med smil og gråt. At hun har noe hodekontroll, vil rulle seg, gripe og leke med leker. Åh, jeg er bare så glad jeg 🙂 Søteste Emily, vi savner deg, og håper vi får til å treffes en dag snart.

    Klemmer fra Marwin Leonard og Bente ❤

    Lik

Legg igjen en kommentar

