Endelig et svar fra nav

Min «gode venn nav» kunne endelig gi meg et lite svar idag etter over fire ukers ventetid: fikk vedtak på 50% pleiepenger oktober måned. November og desember er fremdeles uklart, har søkt om 50% ut året for så å ta sikte på å jobbe 100% fra nyttår av. Emily har hatt og trenger fortsatt korte dager i barnehagen, hun sover gjerne en lur på morgenen slik at det beste har vært med sen levering samt at denne høsten er jo en helt ny hverdag for hele familien. Mye som skal innkjøres, mye som skal organiseres og ordnes, og det er godt å kunne ha en smidig overgang denne høsten. Og Emily sover jo ikke akkurat om nettene (bortsett fra de to siste nettene hvor hun bare har vært våken 1,5 time-tenk om dette er den nye trenden? :-)) samt at ingen morgen eller dag er lik. Mange oppfølgninger og kontroller, som kan bli vanskelig å kombinere med å jobbe fullt.

Vakthavende overlege hos nav skulle jeg gjerne ha tatt en prat med. Som Emily`s lege ifjor sommer sa når han ringte nav: «Jeg vil gjerne snakke med den legen hos dere som vet noe ikke jeg vet om Emily`s tilstand!» Når Emily`s lege tenker det er til hennes beste at man søker om pleiepenger, så burde det jo være det som gjelder! Ikke en tilfeldig lege hos nav, som aldri har sett Emily!!! Denne legen er der kun fredager, og unnskyldningene har vært mange. Så var han ikke der, høstferie, så hadde han tatt saken med seg, så var han jammen meg ikke der igjen påfølgende fredag…Ny fredag har vært nytt håp. Så etter utallige purringer og telefoner fra ei frustrert mors side, fikk jeg svar i ettermiddag at jeg fikk hvertfall for denne måned. Årsaken var at de fortsatt ikke hadde fått noe svar fra vakthavende lege. Og de var like frustrerte over dette som jeg sa de…Greit nok, men de har nok ikke vært like frustrert som meg…Men saksansvarlige har alltid vært veldig hjelpsomme og hyggelige 🙂 Så når kunne jeg forvente svar av denne legen på selve vedtaket for hele perioden? Jo i løpet av uka trodde nav…Tenker at da blir det neste uke. Vakthavende lege er jo tidligst innom nav på fredag…Men da vet jeg hvertfall at jeg jobber 50% de resterende dagene av oktober…Fire korte dager og en fridag i uka med Emily i uka 🙂 Kan kanskje få med meg fysio trening i ny og ne-savner det sånn allerede.

Så imorgen tar vi fri Emily og jeg 🙂 Tverrfaglig kontroll på hab. tjenesten kl.12 – det er alltid så kos, lenge siden sist. Da er hele teamet rundt Emily samlet, nå også med barnehagen. Og Emily er så ekstra-ekstra god om dagen! Hun smiler og er så fornøyd. Nesten ler når vi «humper på fanget»-hun stråler sånn opp! I mageleie har hun blitt så sterk, løfter hodet selv uten noe særlig støtte. Ikke mange sekundene såklart av gangen, men hun har blitt så mye sterkere. Hun sover bedre og tyngre nå, og mindre våken de to siste nettene, håper virkelig det er en ny trend! Det er mye positivt om dagen rundt Emily, og det tar vi virkelig med oss når vi lukker våre øyne for natten. Vi vet aldri hva neste dag vil bringe, men dagen idag er god og vi må leve i nuet. Ha en god natt Lillegull, håper du får sove like godt som i natt-nattevakten passer så godt på deg 🙂

3 thoughts on “Endelig et svar fra nav

  1. God morgen:) sitter og spiser frokost og leser om Emily. Det er sånn jeg stort sett åpner dagen. Merkelig at nav skal være så «vanskelige», men det er de vel egentlig kjent for… Håper det ordner seg til det beste for dere… Godt å høre at Emily fortsatt har fine dager:) Lenge siden jeg har sett dere nå. Må prøve å få til et treff en dag… Ha en strålende dag, og gi jentene en kos fra meg. klemmer og tanker

    Liker

    • Å takk for det kjære irene! Det ordner seg nok på den ene eller andre måten , nytes rolig morge Stund nå bare emily og jeg og kjenner hvor godt det er igjen!ha en god dag så får vi til treff snart! God klem

      Liker

  2. Hei på deg. Bra at du hvertfall får jobbe redusert ut okt, må jo bare få det ut året. Krysser fingrene for det. Og så bra at hun er så blid og fornøyd om dagen og at dere får mer nattevakt og avlastning. Det blir bra!!!! I kveld reiser Irene og Eveline, Martine og jeg til Gardermoen, skal sove der en natt, tar tidlig fly i morgen til Ålesund!! Gleder oss!! Hadde vært enda koseligere om du kunne blitt med. Men veldig klar for jentekveld til uka:):):) Klemmer til deg, Emily, Victoria, Nikita, Rebecca og Lorns:)

    Liker

Legg igjen en kommentar

