En liten tur i Borreparken

DSCN6283 by LILLEGULL2010
DSCN6283, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr.

Her trasker Victoria med noe av ettermiddagens fangst – en fin trestokk – etter en liten ettermiddagstur til Borreparken bare hun og jeg. Har hatt et så ønske om å se hvitveis-blomstringen der før det hele var over. Så har det alltid kommet noe i veien eller ikke passet. Å se de hvite teppene, helt dekket i bare hvitt. Plukke blomster med Victoria.
Det var fremdeles hvite tepper selv om endel hadde avblomstret og ødelagt av regn. Litt surt og kaldt. Men likevel fint å få være der. Endelig.
Vi har hatt en veldig fin helg. Jeg kom hjem sent fredag kveld, etter to fantastiske døgn i Kristiansand på vårkonferansen til «JA til lindrende enhet og omsorg for barn og unge» http://www.palliativbarn.no Godt med en liten «husmorferie» også, men sannelig veldig godt å komme hjem! Fire jenter og mannen som ventet på meg 🙂 Det ble en kos fredagskveld samme med de store, med et slag kortspill vi fire samt The Voice og Senkveld på TV.
Den historiske vårkonferansen. Sammen med barnesykepleierforbundet. Det var en ubeskrivelig opplevelse å være der. Det var så mange inntrykk. To hele dager med foredragsholdere fra både inn- og utland. Spesielt første foredragsholder første dag, samt hele dag to var så sterkt, mye som ble sagt som jeg kjente meg igjen i med Emily. Mye som kunne vært skrevet om konferansen. Og håper jeg kan finne ro og tid i løpet av de kommende dager til å blogge litt mere om det 🙂

Utrolige mange tanker. Mange inspirerende historier, visjoner, mål, ønsker, håp og engasjement. Traff mange nye mennesker, traff Emily`s kontaktsykepleier og flere fra barneavd. Tønsberg. Kun to andre mammaèr der, ellers var det totalt 183 fagpersoner (sykepleiere, politikere, leger etc.) Overraskende at det var så få pårørerende, på den andre side ikke så overraskende da mange ikke kan komme fra. Vet om flere som gjerne skulle vært der. Jeg var så glad for å ha med meg avlaster Karine. Mange interessante stands også, alt fra «knappestand» med masse tips til Frambu sin stand om sine kurs. Helt til slutt ordnet lederen for «lindrende enhet» møte for meg med en utrolig inspirerende og dyktig dr. fra Irland, som hadde to lengre foredrag om palliasjon for barn og unge. Et helt eget møte fikk jeg, han tok seg god tid og jeg fikk stille alle de spørsmål jeg ønsket. Om Emily, om sykdommen, om epilepsien og anfallene. Om smertestillende. Om utvikling. Om prognoser. For oss «dødelige» så er det jo alltid så fantastisk å få snakke med legene. Kan ikke få nok tid på en måte. Så man må jo gripe sjansen når man kan 🙂
Vi sov hos min gode venninne fra de glade Beder-dager 93 (blomsterdekoratørskole Danmark) som bor i Vennesla. Var så kos å treffe dem igjen og skravle litt 🙂 Det ble også litt tid til shopping 🙂
Emily hadde storkost seg som vanlig-hos avlaster Ragnhild fra onsdag ettermiddag til fredag morgen 🙂 Og hun hadde fin dag i barnehagen fredag, men litt lite matlyst. Natt til lørdag kastet hun opp tre ganger etter hverandre, så fort hun hadde sovnet så hylgråt hun og kastet opp. Var i ganske så form igjen igår, fortstatt ikke noe feber, og ikke noe mere oppkast i sikte. Så vi dro til grandniese Lise sin 6 års bursdags fest 🙂 Veldig kos, og lillegull koste masse på Mimmi`s fang.
På kvelden reiste jeg og Rebecca på kino og så «Titanic» 3 D. En av de mest fantastiske filmene ever. En av de filmer man ikke kan få se nok ganger. Så er det jo endel år siden første gang jeg så den på kino.

Da vi kom hjem var Emily i gang med å kaste opp nr. 2. Fikk også feber 38,5 i natt, ganske så utrøstelig stakkar. Så ikke helt i form idag. Eneste fastføde idag ble en porsjon grøt. Nå til kvelds brakk hun seg så lett, totalt har det ikke blitt så mye mat idag. Sålangt har ikke feberen kommet tilbake i kveld, håper den holder seg unna og at hun slipper å bli syk igjen.

I dag har Rebecca bakt herlige kanelsnurrer og vaniljekremboller sammen med Victoria. Både Nikita og kusine Marthe har fikset håret til Victoria flere ganger i helga, mens Rebecca har sørget for rosa negler på henne. Det er så ubeskrivelig godt med storesøstre! Det er så godt å ha dem alle samlet, det blir ikke så ofte, men til gjengjeld så ekstra kos når vi alle seks er sammen 🙂
Ønsker alle Emily`s følgere en god uke!

Legg igjen en kommentar

