DryNites

DSCN1121 by LILLEGULL2010
DSCN1121, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr.

Har den siste tiden vært på jakt etter den perfekte bleie. En bleie som sitter godt på, og som takler «heavy bubbing». Fikk div. prøvepakker fra apoteket. Hadde jo et håp om at attends hadde en som passet, men selv xxs var megastore for Lillegull. Ikke så rart kanskje da disse var beregnet for voksne…

Så fikk jeg tips om «DryNites» her på bloggen fra ei annen mor, og de er så supre! Tusen takk! Sitter enda bedre enn de hun har brukt til nå, pampers «up and go». Spesielt beregnet for nattebruk, men med de bleiene Emily til tider har så har vi også brukt dem masse på dagtid. God suge-evne og attpåtil er de supersøte med lilla ballerinadansere 🙂 3-5 år størrelsen bruker Emily og de passer perfekt 🙂 Og på bildet over ser dere Lillegull har denne på, mens hun beundrer bleiepakka 🙂

I tillegg har nå Emily fått alt som tilhører inkontinensutstyr på blå resept. Tanken hadde ikke streifet meg en gang, inntil noen andre nevnte det. Tenkte ikke hun «kvalifiserte» til det siden hun er så lita…Men joda-det var opp til legen vistnok-og hun mente at når det var snakk om varig inkontinens så var det ingen bestemt alder. Men det er sikkert forskjellig praksis rundt omkring på dette, slik som masse annet vedrørende støtteordninger etc. desverre…Nå har Emily bare hatt en skikkelig «heavy bubbing» mens hun har hatt DryNites på, det kom utenfor for å si det sånn-men det spørs nok om det er noen bleie i det hele tatt som «holder på» den løse avføringen hun har. Har også hørt om en slags «innleggsbleie» vi kan sjekke mere ut om. Har den perfekte bleie riktignok «tegnet» i mitt hode, den skulle vært som en slags shorts, så det ikke siver ut på sidene…Man får stadig slike ideèr man gjerne skulle satt «i verks» en dag 🙂 Da spøker jeg med at dette skal jeg pusle med på gamlehjemmet en vakker dag…realisere alle ideèr og oppfinnelser, spesielt innenfor hjelpemidler til barn 🙂

En stor takk til vårt nær apotek i Holtan dalen, vi føler oss som rene vip-kundene der 🙂  Helt siden vi kom hjem med Emily 9 uker gammel og hentet de første sjeldne epilepsimedisinene, har de virkelig gitt oss helt topp service. Det betyr uendelig mye for oss som er ofte og henter resepter og annet nødvendig til Lillegull. Parkering ved døra er heller ikke et minus 🙂

En ettermiddag forrige uke, stoppet Emily og jeg på apoteket på vei til barnehagen før vi skulle hente storesøster.

Det var første gang Emily var med til apoteket tror jeg. Og det blir nok lenge til neste gang for å si det sånn…

Det regnet. Jeg slet med vogna. Fikk den ikke opp i sittende stilling med en gang. Så slet jeg med dun-posen, da den hadde falt ut av alle «sporene». Så etter mye stress, fikk jeg satt en da utålmodig og gråtende Emily i vogna. Men hun bare sklei ned, for jeg var jo ikke rask nok. Det regnet bare mer og mer…og to ganger tok jeg Emily ut av vogna og inn i bilsetet igjen. Fikk det bare ikke til…Stumpen til Lillegull var rett og slett for stor for setet! Denne vinterposen fyller jo opp…(så siden har denne vogna blitt parkert i garasjen, vi bruker «Swifty» vogna til og fra barnehagen nå)

Tredje gangen jeg tok ut Emily fra vogna bar jeg henne inn. Vogna måtte jeg bare la stå ved bilen ute i regnet. Trakk kø-lapp, og det var mange før oss, men han koselige farmasøyten så oss med en gang og bare ba oss om å komme. ga lappen og satt med ned på den ene stolen der midt i lokalet. Litt utålmodig Emily på fanget, hun hadde mistet den ene sokken sin som en av de andre ansatte hentet med en gang. Så ble varene levert bort til oss express. Ble helt rørt jeg over all hjelp, omsorg og medfølelse! Det skal nå sies at i løpet av en uke har vi noen slike episoder Emily og jeg, hvor ikke alt går helt etter planen. Stadig noen utfordringer jo mere «mobile vi blir med Emily.» Jeg kunne lett blogget full-tid for å si det sånn, om jeg hadde hatt tid. Mange innlegg blir til i hodet når det oppleves noe, men ikke alle blir det noe av.

Og nå sist gang vi var på apoteket, var det for å hente kartonger med DryNites og Libero bleier til Lillegull. Fantastisk service igjen!  Synes det er godt å kunne skryte litt når man opplever noe positivt, man har lett for bare å dra frem det negative og klage når noe oppleves dårlig. Men det er mange fantastiske service-mennesker der ute 🙂

Emily har hatt en ok helg, men ikke sovet noe på dagen idag heller. Men kost seg med oss her hjemme samt besøk av Bestemor og tante. Det smakte godt med vaniljekrem! Litt urolig til tider idag, spesielt når det gikk mot kvelden og hun slet med å finne roen. Men nå tror jeg jammen meg hun sovner – så godt i senga si og klokka er snart 21.

Håper du får en god natt Lillegull!

En god søndagskveld til alle Emily`s følgere

2 thoughts on “DryNites

    • Takk for tips Janne! De har nevnt på innleggsbleier på behandlingshjelpemidler, men har ikke fått sjekket ut så det var kjekt med en link! 🙂 Ja det er mye man ønsker å finne opp «på gamlehjemmet for å si det sånn»… he he 🙂 mange ideèr man får etterhvert når dagens hjelpemidler enkelte ganger ikke «når helt opp» til behovet 🙂 Ja vi fikk våtservietter samtidig-takket være et annet tips for en stund siden så spurte om det da vi fikk bleier også…..mye man ikke vet gitt! Takk for at du følger!

      Lik

Legg igjen en kommentar

