Rosa tyllskjørt?

DSCN1102 by LILLEGULL2010
DSCN1102, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr.

Så har det vært et par netter med lite søvn igjen for Lillegull. Godt det er helg og man ikke skal på jobb 🙂 Det er desverre ofte sånn at hvis hun sovner tidlig (20 tiden) så våkner hun på natta og er våken ofte helt til morgenen…Stakkar Lillegull, det er jo henne det er mest synd på! Oppkast en stund etter en bitte liten frokost idag (kun 50 ml) så da ble det heldusj på gullet (og mor). Utrolig hvor mye som kan komme ut av den lille kroppen! Selv nå med bare bittelitt i magen, så dekket jo oppkasten både henne, meg og teppet vårt fra topp til tå-man kommer ikke langt med en gulpeklut (man alltid har klar) for å si det sånn…

Så fikk Lillegull en liten morgenmassasje, hun elsker det, ikke så glad i så mange treningsøvelser om dagen (eller det er nok mor som «gir opp» for lett da hun møter motstand…) pga. den spente aktiviteten, men rolig god massasje med herlig olje det elsker hun 🙂 Så idag har Emily på seg en herlig drøm av et rosa tyllskjørt. Fått av sine søstre til jul i fjor. Igår morges var Victoria og jeg på en liten shoppingtur på Sjøsiden, og småjentene fikk hver sine nye lilla tights. Har savnet å ha noe under tunika/kjole som ikke er vanlig strømpebukse, og denne var jo fantastisk herlig. Prisen er også herlig med kr. 129,- Ribbestrikket, små detaljer nederst på ankelen med knapper, finnes også i beige/grå 🙂

Pappa var på det årlige julebordet med gutta igår, og her ble det herlig jentekveld med besøk av gode venninner tre 🙂 Så godt å koble litt ut og skravle litt igjen! Det som kanskje ikke er så godt er at det er altfor mye godteri i huset nå! Det ble ikke spist så mye av det etter et bedre taco-måltid…Men slikt går ikke ut på dato her i huset for å si det sånn he he 🙂

Da jeg tok på tyllskjørtet i morges på Emily tenkte jeg, «at dette hadde hun nok valgt selv i klesskapet selv om hun kunne» Får noen slike tanker iblant. Hadde hun likt rosa eller lilla best? Eller kanskje hun ikke hadde likt de fargene i det hele tatt? Kanskje blått? Rødt? Hadde Hello Kitty vært favoritten eller Dora? Tenker hvor tidlig deandre jentene begynte å bli opptatt av alt dette. Da Victoria var 2,5 år gammel så var jo Emily jammen meg 6 måneder gammel…Så får jeg bare satse på da at Emily er fornøyd med klesvalget idag-og alle andre dager 🙂 Fornøyd er hun hvertfall der hun akkurat nå ligger nydusjet på matta og leker.

Og da Emily var 6 måneder gammel så var vi på Riksen, intensiven, og fikk den mest forferdeligste beskjed vi føler at vi kunne ha fått. Det er nå to år siden. Jeg er håpløs med datoer, dvs. jeg pleier å huske datoer «altfor godt» – det er ikke alle datoer i sitt liv man ønsker å ha et forhold til. Så i år, da vi kom til Halloween og dagene etter, bestemte jeg meg for når jeg følte «hva er det med denne datoen igjen?» at jeg ikke skulle gå og gruble for mye og tenke for mye tilbake. Det gjorde jeg i fjor. Dagen vi reiste på sykehuset, dagen vi trillet opp til intensiven, dagen vi fikk diagnosen…Jeg porsjonerer det heller litt ut utover hele året…For utfordringene og bekymringene for Emily er med oss hele tiden. Tankene er jo ofte tilbake til november måned da stormfasen satte inn for fullt. Da vi plutselig var på sykehus igjen og ble der i 6 uker, og kom hjem 14 dager før jul. Tankene er ofte tilbake til den tiden. Det er jo viktig også, for litt ble nok fortrengt den gangen og tiden etter. For å i det hele tatt overleve.

Og for hver dag som går så føler jeg jo enda mere glede over at hun har det sååå fint tross alt. Tross uro, gråt, oppkast og kvepp. Vi har også økt keppra dosen ihelga, og er nok innerst inne tvilsom at den vil gjøre noen forskjell på uroen. Men jeg håper…

Legg igjen en kommentar

