Takknemlighet

DSCN1683 by LILLEGULL2010
DSCN1683, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr. Lillegull vel hjemme etter en herlig helg for hennes hos avlaster Ragnhild i Kvelde. Hun hadde vært i superform, bortsett fra litt uro på lørdag dagtid. Men etter en lur på ettermiddagen var formen på topp igjen! 

Takknemlighet er hva jeg føler etter en fantastisk helg på fjellet. En ubeskrivelig herlig superduper helg på Rauland, med min kjære mann og de beste kolleger 🙂

Takknemlighet for å ha mottatt to herlige priser. Den første for å ha vært ansatt i 10 år, den andre for «Årets suksesshistorie». Suksessen mente de at jeg klarte å kombinere både jobb og det å ha et multifunksjonshemmet barn. En suksess som betyr ufattelig mye for meg og min livskvalitet.

Takknemlighet for det beste av alt: Masse varme ord og de mest fantastiske takke-erklæringene fra verdens beste sjef og bror 🙂 En takketale jeg aldri vil glemme ❤ En tale som gjorde meg beveget allerede etter første setning.. Jeg ble helt satt ut, skjelven og rørt-men på en god måte…En tale som varmet mere enn hva jeg kan beskrive!

Takknemlighet for så gode kolleger, som hadde stemt på meg, kolleger som kom med varme og omtenksomme ord. Klemmer og tillitserklæringer. Kolleger som bryr seg! 🙂 Er sååå evig takknemlig for å ha en så god jobb som jeg er så glad i 🙂 Tusen takk kjære kolleger!!! 🙂

Takknemlighet for at Lorns og jeg fikk reist. Takknemlighet for alle som stilte opp (og det på litt kort varsel) som barnevakter som gjorde at vi fikk reist begge to. Tusen takk til dere! ❤ Begge de to små hadde storkost seg hele helgen 🙂

Takknemlighet for å være kona til verdens snilleste mann og verdens beste pappa og stepappa. Takknemlighet for at HAN også har vært med på at jeg fikk alle disse varme ordene og prisene.

Takknemlighet for en fantasatisk hotell-weekend i 20 kalde minus…For sosiale middager og litt dans, musikk og god mat, for skitur i solskinn, for utrolig gøye aketurer i altfor stor fart, for «power-naps» og ro og tid med mannen ❤

Takknemlighet for at jeg har en jobb å gå til, en jobb å koble ut fra den krevende hverdagen hjemme, en jobb som hjelper meg til å «tenke klart»,  en jobb å takle nye spennende utfordringer og møte mange hyggelige kunder.

Takknemlighet for at nettopp DU MITT KJÆRESTE LILLEGULL gjorde at jeg fikk prisen.

For jeg hadde ikke fått den uten deg…

Takknemlighet for at du lillegull har gjort noe ekstra med meg som menneske.

Takknemlighet for at du har gjort meg til et bedre menneske!

Et bedre menneske som er mere takknemlig for livet – mere takknemlig enn det jeg var før jeg fikk deg. Et menneske som ser mindre grunn til å klage over småting enn før, heller glede seg over små gleder.

Takknemlighet for ALT du lillegull har lært meg.

Takknemlighet for at du har gjort så jeg har blitt kjent med familier jeg ellers ikke hadde blitt kjent med.

Takknemlighet for at jeg har fått øynene virkelig opp for barn som er annerledes. For barn, unge og voksne som har en litt annerledes hverdag.

Og mest av alt: Takknemlighet for at vårt lillegull er her hos oss. At hun ikke har forlatt oss og sine søstre. Takknemlighet for at hun ikke har smerter nå. Ikke har det vondt nå. Takknemlig for at vi ikke er på sykehus nå…Takknemlighet for at vi er en samlet familie på seks, takknemlighet for at vi har vært det i lang tid.

Denne prisen er din Emily. Dette er din fortjeneste ❤ Takk kjære lillegull,

i evig takknemlighet, din mamma ❤ ❤ ❤

7 thoughts on “Takknemlighet

  1. Hei Åshild:)
    Det var utrolig fint skrevet av en utrolig flink mamma!!
    Det er godt å kunne få være bare mann og kone noen ganger, og livene våre hadde ikke vært det det er hadde det ikke vært for våre fantastiske fine barn:))
    Hilsen Aina

    Liker

Legg igjen en kommentar

