Fortsatt syk

DSCN1766 by LILLEGULL2010
DSCN1766, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr. Emily da hun sov så godt igår ettermiddag, så godt at jeg ikke ville vekke henne og reise til legen…Over senga henger tegning fra Victoria, tegnet i barnehagen. Hun savner sin søster på dagtid ja!

Legen mistenkte «begynnende tidlig bronkitt» på Lillegull mandag ettermiddag, men crp var bare på 19. Igår var vi tilbake, og den hadde «bare» steget til 24. Så vi fortsetter med det vi fikk mandag: hostedempende Bricanyl tre ganger daglig. Problemet første døgnet var jo at dette kom opp igjen…Hun har jo kastet opp daglig siste uke, hun hoster til hun brekker seg. Oppkast-aktig om hun nylig har spist, bare slim og vann om det er lenge siden hun har spist…Feberen holder seg stabil rundt 38,6, går ned en grad etter stikkpille (Som hun får jevnlig) men denne er også veldig varierende som også formen til Lillegull er ❤

Men siden igår ettermiddag har hosten vært noe bedre synes jeg, litt «løsere» på en måte så da virker det som om den hostedempende miksturen gjør sitt. Men som hun kan hoste, når hun først begynner stakkar. Og da gråter hun så sårt…Men igår så sov hun faktisk over to timer på dagen, helt utslått vel og merke…Så slapp så slapp. Så vi rakk ikke fastlegen (tlf.tid fra 8.30 til 11.30, 12.30 til 14 og en evighet å komme igjennom….bare en smule frustrerende hver gang, legen hadde bedt oss komme tilbake igår om hun ikke var bedre/måle crp) da jeg ikke ville vekke henne da hun sov fra ca. 13-15.30

Fikk time på legevakta senere på ettermiddagen, men gjett om hun ikke kviknet til da! Et smil ga hun meg da vi tok på dynedressen…Det var lenge siden sist! På fanget mitt hos legen så tok hun tak i armene og det «han hadde rundt halsen av slanger»…(jeg husker jo ikke hva det heter he he) Armer og bein gikk i ett! Og lillegull som hadde ligget rett ut og døset av og sovet, og når hun var våken bare hostet og grått! Men men, det var jo et godt tegn sa legen-men føler vel at det er lenge til vi reiser til legevakta igjen…Følte vel når vi reiste hjem igjen at dette ikke hadde vært akutt, men dog greit å få sjekket. Og vi hadde jo ringt først og fått time så vi tok jo ikke «tiden fra andre». Vi har forsåvidt åpen retur til sykehuset også, men har blitt informert om at vi nå skal bruke fastlegen/legevakta når det ikke er «epilepsi-relatert». Det er jo greit 🙂

Så enda en god natt for Emily og nattevakten, bare våken noen ganger med hoste, men sovnet ganske fort igjen. Vært ganske utrøstelig nå de først par timer på morgenen, og nesa renner og har hostekuler jevnt. Men roet seg nå og ligger faktisk og ser på lystrådene sine i senga 🙂  Så hun virker tross alt mye bedre. Bare det at jeg fikk postet dette innlegget er et bevis på det! Avlastning venter her hjemme i ettermiddag samt at far kommer ekstra tidlig hjem fra jobb (har det ganske fast hver onsdag) så da blir det en tur på jobben for mor 🙂 Så tar nattevakten dagvakt imorgen isteden for i natt, vi satser på enda en rolig natt (det er «fordelen» når hun er syk stakkar=bedre netter) Så får jeg reist på jobben imorgen 🙂 Ikke misforstå meg, klart jeg vil være hjemme med Lillegull når hun er syk, men det er godt for meg å komme på jobben også. Et godt avbrekk! (Og bunkene der blir jo ikke akkurat mindre heller) Det er i tillegg en litt ekstra belastning med hele døgn i strekk med Emily pga. skulder og rygg/kan være vanskelig å håndtere henne noen ganger  🙂 Har blitt enda mere glad i mobilia transporteren vi durer rundt i her hjemme, og hun ligger (evt. sitter opp litt) så fint i den 🙂

Victoria gledet seg stort til skidag i barnehagen idag, selv om hun synes det var litt dumt at Emily ikke fikk vært med å aket. Stakkar storesøster har knapt hatt ski på beina, før i går ettermiddag….Et par år for sent, men men. Helt nytt sett i lilla og rosa, og hun og pappa øvde i hagen igår. Denne vinteren håper jeg inderlig vi får vært litt mere ute med henne, nå har vi hvertfall utstyret klart til henne, snø har vi litt avnå så da er det bare å utnytte den tiden man får 🙂

En god onsdag til alle Emily`s følgere!

4 thoughts on “Fortsatt syk

  1. Huff, god bedring til lillegull.
    Ja det er lit vanskelig det der med lege/legevakt/avdeling etter noen år med tett kontakt med sykehuset. Jobber litt med meg selv nå, for å prøve ta ibruk legekontoret her, istedenfor avdelingen på sykehuset når det er noe. Man har liksom blitt så knyttet og trygg der. Men er nok ikke alltid nødvendig helt inn dit for oss hver gang nå.

    Det har gått en slik kjip virusinfeksjon, som gir fryktelig tetthet i bryst, tung hoste og feber i flere dager. Hatt det her i hus også. Håper det nå bare blir bedre etter legevaktbesøket 😉
    Håper du med avlastning også får tid til å prøve ta vare pådeg selv litt, ikke bare må jobbe :/

    Stor klem. ❤

    Lik

    • Ja ikke sant…og ikke noe negativt om legevakta men vi har vært der en gang før hos samme lege og ja – vel-flink lege men ikke så veldig opptatt av diagnosen etc. de har jo ikke satt seg inn i det, han visst eikke at hun hadde en diagnose en gang-og spurte meg…uten å ville vite noe særlig da-forstår jo det-der er jo akutt sted…men om vi ikke skal reise på sykehuset så bør jo de også kkjenne til henne da…ja ja 🙂 Er barna dine friske igjen da? Kkjipt hvis flere av dine har hatt det – hvertfall samtidig….og også om de har det på tur, da går jo ukene…mannen kommer tidlig hjem fra jobb, så har vi avl.i etterm. går så bra-og jeg får faktisk mere energi av en tur på kontoret 🙂 men alt med måte så klart…takk for gode ord og råd Bente 🙂 god god klem fra meg og en ekstra stor klem til Marwin ❤

      Lik

  2. Marwin har vi bevisst holdt unna legevakten. Men det er jo fordi vi alltid har hatt åpne dører på sykehuset, heldigvis. Om vi tar han med hans lave immunforsvar dit, ville han garantert blitt dårligere enn han allerede var da han kom tenker jeg…
    Men, en gang blir det nok dit også.
    Hehe, har ofte tenkt sånn når jeg sitter på legevakten med noen av de andre ungene, at jeg gjerne skulle hatt de også inn «bakveien». Men det er nok slik det er med oss «sykehusmammaer» vi knytter oss til det kjente og kjære, som vi slipper å forklare alt om igjen til. Begynner jo å bli mye å få med for begge våre etterhvert 😉

    Keilin, Linelle, og Marielle har hatt sin tørn, nå er det jeg som ha det. Et under om minsten klarer å slippe unna.

    Har så dårlig samvittighet for den kjolen vi burde levert… Kremt. Jeg kommer snart. ❤

    Lik

  3. Uff og meg. Stakkar lillegull som er dårlig! Går sånne runder overalt nå, jeg er selv snart inn i den 3 uka med kraftig forkjølelse og alt som hører med. Jeg var på legevakta for en uke siden, kommer inn fort pga min sykdom. Om jeg ikke blir bedre så er det vell inn igjen:) God bedring til lille Emily, håper du blir fort bra! Klem ❤

    Lik

Legg igjen en kommentar

