Se, jeg griper!

2013-06-02 18.53.24 by LILLEGULL2010
2013-06-02 18.53.24, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr. Her utforsker jeg min nye rosa fisk (som også lyser) fra Søstrene Grenes. Love it!

De siste ukene har Lillegull begynt å gripe! Først tenkte jeg at jeg «innbilte meg det». At det var tilfeldig. Flaks. At hun «som vanlig» kom borti leken, uten at hun mente det. At det var en ufrivillig og tilfeldig bevegelse. For de har hun jo mange av!

MEN etter et samarbeidsmøte i barnehagen, så sank det innover meg at jeg faktisk ikke innbilte meg det. Alle de andre hadde også lagt merke til det. Vi sa det litt i kor 🙂 Og etter det møtet har det ikke akkurat blitt mindre griping! Vi holder f.eks. leken framfor henne, og hun rekker AKTIVT opp hendene og tar tak i leken! Og ikke nok med det, hun veksler på leken, hun veksler på fra hånd til hånd! En dag holdt hun ball leken i over en halv time før den datt på gulvet! 🙂 DET ER JO FANTASTISK!!! Jeg som nok har skrevet svart på hvitt at mpei-barn ikke kan gripe….Klart enkelte mpei-barn kan det! Hvorfor skal jeg sette Emily i en bås, hvorfor skal jeg sette begrensninger for henne, hvorfor skal jeg være så forsiktig med å håpe, å tro…

Vel, det er mange årsaker til at jeg har gjort nettopp det, og at jeg gjør det med mange ting. For jeg tror ikke på store mirakler. Og det må være lov at jeg sier svart på hvitt at «det er ikke å forvente at mpei barn»..osv.osv. MEN jeg har hvertfall igjen lært at det finnes ingen fasit. At alle barn er forskjellig, både de syke og de friske. Uansett samme diagnose eller ikke. Har lært igjen at barn som Emily kan overraske oss gang på gang. Eller de kan det motsatte..:Det er ingen som vet hva fremtiden kan bringe. Og jammen skal ikke begrensningene i mitt hode «sette en stopper» for Lillegull lenger. Samtidig som jeg ikke skal tro på store mirakler…

Vi skal leve her og nå. Der hvor Emily er. Og hun er jammen den blideste jenta om dagen! Kanskje ikke akkurat på bildet over her, men da var vi opptatt mest av å få tatt et gripebilde. Så får det komme et smilebilde imorgen 🙂 For er det noe denne jenta gjør om dagen-i tillegg til å gripe og holde – ja så er det nettopp å SMILE! OG LE!! Den herligste trillende latteren fyller vårt hus. Da glemmer man fort vonde lår og en litt for travel og krevende hverdag iblant.

Lillegull har så fine dager nå at jeg må klype meg i armen. Lite hoste nå også. Øyekatar som ble borte i helgen. Storkost seg på Tua mandag-onsdag. Første gangen hun var der at jeg ikke ringte! Godt tegn fra mor 🙂 Men så hilste vi på henne tirsdag morgen i barnehagen da-det hjelper 🙂 Hun er noen dager forsinket med bubbing, men ser sålangt ikke ut til å være plaget – satser på en ladning imorgen…Snart helg 🙂

En gripende god torsdagskveld til alle Emily`s følgere!

2 thoughts on “Se, jeg griper!

  1. Fantastisk å lese dette. Som vi jubler og gleder oss med dere:) Super flinke Emily.

    Den leken var den eneste leken også Klara klarte å gripe selv. Vi kjøpte alle sånne vi kom over – hadde stort lager da hun «slet» de litt ut. Både godt og trist å se disse lekene nå. Vi var jo så stolte når Klara mestret dette. Så kjenner godt til den stolte og gode følelsen din idag Åshild:) Det har du all grunn til.

    Måtte de gode dagene til Emily fortsette i lange tider fremover.
    Stor klem fra Anne Bjørg

    Liker

    • Å takk Anne Bjørg-takker for gode ord her…tenker på dere iblant vet du ❤ Takk for at du orker å følge… ❤ håper dere har gode dager med ny baby og de andre barna og alt-god klem til dere alle ❤ god klem

      Liker

Legg igjen en kommentar

