Spreke Mimmi`n vår!

2013-09-06 22.24.11 by LILLEGULL2010
2013-09-06 22.24.11, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr. Verden`s beste sprekeste 79 årige Mimmi`n vår ❤

Sist torsdag ble jentene`s mimmi hele 79 år. At denne dama går inn i sitt 80. år, er for meg spesielt helt uforståelig!! Riktignok spretter hun ikke rundt slik hun gjorde da de store var små, men det er ikke langt fra! Hun stelte istand helt på egenhånd til feiring sist torsdag kveld, stua ble full og kakefatene ble fort tomme 🙂 Høsten er høysesong for fødselsdager i familien, og jeg synes det er utrolig kos med disse uhøytidelige feiringene, et lite avbrekk i hverdagen og man får truffet hverandre oftere enn man ellers ville gjort 🙂

Det ble få bilder den kvelden, da jeg var mest opptatt av å prate, kose oss og spise kaker 🙂 Kun en liten fotosession like før avreise med begge småjentene i pysjene sine 🙂 Litt uklart bilde, men det ble jo litt nostalgisk og fint i sort/hvitt. Og det fantes ikke fargebilder for 79 år siden, så da passet jo det helt greit 🙂

Lillegull er ingen stor kakespiser, men litt krem er alltids godt! Denne bursdagen fikk hun også smake på sjokoladekremen på Mimmi`s mandelkake, den beste i verden 🙂

Igår søndag var vi også i bursta, hos tante 🙂 Veldig kos med grilling og kaker i hagen 🙂 Emily koste seg på gresset, i den fine skallstolen. Emily har fortsatt så gode dager, må klype meg i armen iblant. Litt uro og til tider litt for mye gråt i helgen, noe oppkast, men alt pga. litt forstoppelse i magen. Trappet litt ned på movicol igjen, mor lærer aldri…DET skal vi ikke gjøre på leeenge Emily. Det lover jeg! Nå forteller Victoria meg at Emily har bitt henne i tommelen i barnehagen idag. Hun sier hun er en søt liten rampejente! Igår lå hun på magen min, og jammen så bet hun meg litt også! Ikke så ille, men det var nok til at jeg skvatt og sa auu!!

Emily er nå på Tua, så litt kosetid på de andre jentene. Victoria har vært med oss og stemt ikveld, det var litt spennende 🙂 Imorgen er det fotografering i barnehagen, og matchende antrekk til de begge skal gjøres klart.

Måtte kveldens valg bli til det beste for de syke, de eldre og de svake i samfunnet. Måtte helsevesenet bli enda bedre enn det som er idag. Mye er bra, men mye er også ikke bra. Har ikke fått fulgt så mye med, hadde håp om å få med meg siste valgduell lørdag kveld, men sovnet foran tvèn før det i hele tatt begynte…

En god valgkveld til alle Emily`s følgere!

Legg igjen en kommentar

