Tankefull

20130929_100129 by LILLEGULL2010
20130929_100129, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr.

Nesten like tankefull som Lillegull sitter her på bildet fra hytteturen i helga, ble jeg også i noen sekunder da jeg tok imot varer på jobben idag. Etter å ha tatt imot en pall, så spurte jeg: «Den pallen der borte er vel ikke hit den også?» «Nei, svarte transportøren, jeg antar du ikke har noe bruk for babymat». Så glapp det fort ut av meg at jeg hadde fire jenter, og at vi var vel fornøyd med det 🙂 Og når man er i en viss alder så tenkte vel ikke han at jeg hadde så små barn som jeg har heller tipper jeg…

Når han da sa «ja du har jo da ikke bruk for baby mat noe mere»-da ble jeg litt svar skyldig. For selv om Emily er snart 3,5 år så spiser jo hun jo fortsatt babymat. Om hun i det hele tatt enkelte dager spiser det da. Enkelte dager brekker hun seg og vil bare ha flaske med frebin-melka si. Og før så måtte hun få mat via knappen hele tiden.

Tankefull ble jeg noen sekunder, før hverdagen og jobben innhentet meg fort igjen tilbake ved plassen min. Er det noe rart at man lar tankene vandre en gang i blandt? Emily vil for alltid være vår baby på en måte, uansett hvor mange år hun er. Hun vil alltid ha behov for babymost mat. Vi er jo bare overlykkelige over at hun kan spise i det hele tatt! Igjen blir vi påminnet om hvor annerledes Emily er. Men slik er det, og vi tenker jo normalt ikke så mye over det lenger. Det er så normalt for oss at hun ikke spiser slik som andre 3 åringer. Og vi bare gleder oss over når hun spiser og når hun smaker på nye ting. Det beste er å se når hun nyter gode ting som krem, vaniljesaus og puddinger. Det blir jo altfor sjeldent at hun får smake det, for det er jo ikke akkurat daglig man har slikt. Ei heller ukentlig i det siste når jeg tenker meg om…Konklusjon: Her må det mere desærer tilbake til hjemmet vårt! Hva er vel en bedre unnskyldning for desær ofte enn at Lillegull har godt av det…?! 🙂

En god tirsdagskveld og natt til alle Emily`s følgere!

Legg igjen en kommentar

