Hos tannlegen igjen…

20131106_081717 by LILLEGULL2010
20131106_081717, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr. Mor gjør ting hun ikke kan… plutselig dukket meg selv opp på bildet da jeg knipset i vei med mobilen, og jeg klarte jo ikke få «mitt frimerke» bort igjen…Ja ja, så kom vi nå alle tre på bildet da! Ikke mye gråt her i tannlegestolen nei! 🙂

Imorges hentet vi Emily på Tua tidlig, da vi hadde time hos tannlegen igjen kl. 8. Å så godt å se henne igjen!

Emily er hos tannlegen annenhver måned for tett oppfølgning, pussing/rensing samt at de legger noe på tennene hennes. (som jeg ikke husker navnet på…Hun elsker jo å få det i munnen, da det lukter og smaker litt som banan 🙂 ) De fire tennene oppe helt foran ser ikke helt bra ut på «baksiden» for å si det sånn. Men slik er det bare. Med tanke på at det er et under at hun spiser mat via munne, så får vi godta at tannhelsen ikke vil bli helt på topp.

Storesøster Victoria ville veldig gjerne være med til tannlegen i dag også. Hun elsker å hjelpe til 🙂 Hun var selv hos tannlegen nylig med pappa, og kunne stolt fortelle idag at hun hadde faktisk 20 tenner og at to var litt løse 🙂 Så stolt ei jente, og så stolt av lillesøstra si 🙂

Idag satt vi Emily likesågodt i tannlegestolen, istedet for at hun satt på fanget mitt. Så satt jeg foran og holdt beina og armer i den forstand det fungerte da…Victoria underholdt Emily med pipedyret hun elsker, og det gikk faktisk ganske så bra! Spennende med alt lyset og de store lampene over henne!

Igår var jeg på et møte på Nav hjelpemiddelsentral ang. brukerpass (vil letteregjøre prosessen mht bytte/reperasjon av hjelpemidler osv., at jeg kan ordne enda mere «selv») Nyttig og fint! Ellers så er det en aktiv uke som alltid, sjonglering av jobb-familie-barn…Men Emily har goooode dager, og ingen av småjentene har fått vannkopper (mange har hatt det i barnehagen) enda, så da ser det ut som at vi «slapp unna denne gangen også»…

En god natt til alle Emily`s følgere 🙂

Legg igjen en kommentar

