A-POST

20140119_084459 by LILLEGULL2010
20140119_084459, a photo by LILLEGULL2010 on Flickr.

Noen ganger er det utrolig hvor lett tårene triller på meg…Noe så kjedelig som et brev fra Nav, fikk tårene mine til å presse på. Det kunne nok også ha noe med at jeg akkurat hadde kommet hjem fra kino med mannen (ja tenk, så fikk vi til den årlige kinoturen igjen!) og sett en av de beste filmer: «Boktyven». Har egentlig lært av min eldste bror at man ikke skal åpne post på fredager men…

Brevet gjaldt noe så vanlig som et vedtak fra nav. Men det var sendt med A-POST! Dagen før fikk jeg kopi av mail via Emily`s ergo-fra også nav. Hvor saksansvarlig beklaget på det sterkeste at noe var oversett i en av våre søknader om hjelpemidler. Så når Emily da allerede dagen etter får brev om det samme, med A-POST ja da ble det rett og slett for mye for mor! 🙂 Mer skal det ikke til…Nav sender jo alltid med B-POST, og det virker som om det ligger i en bunke noen dager før det faktisk blir fysisk sendt også. Så vanlig postgang totalt er som regel en uke. Dette brevet tok 1 dag, skrevet den 16.-samme dag vi fikk mail, og mottatt hos hos den 17.

A-POST liker vi, og slike små gleder lyser opp i Emily og vår hverdag! Hurra for ydmykhet og beklagelse fra nav som ellers får altfor mye negativ omtale. Hurra for vårt flotte helse-og velferdsvesen. Ingen slår Norge her!!! Vi kan klage om mye, og ja det er mye som ikke er bra, men kan du tenke på et land som har like mange goder som det vi har?! Arrester meg i såfall og fortell meg om hvilket land som slår Norge… :-)Idet jeg skal søke på atter et nytt hjelpemiddel til Lillegull, og det uten å betale en krone for det. Ja hun trenger det, hun er avhengig av det, men det bl.a. hadde ikke vært grunner nok i de fleste andre land…

HURRA FOR NORGE 🙂 OG A-POST!

Legg igjen en kommentar

