Triste uker

20140205_182047 by LILLEGULL2010

De siste tre ukene har jeg vært veldig trist. Grått masse. De første dagene etter den triste beskjeden presset tårene på hele tiden. Gråt til jeg følte jeg ikke hadde tårer igjen…Det var og er det siste jeg tenker på når jeg legger med, og det første jeg tenker på når jeg våkner. Håper det bare er en vond drøm…

Så trist fordi min beste venninne har igjen blitt rammet av kreft. Det er så forbasket urettferdig! Hvorfor skal hun-av alle-bli rammet enda en gang. Så kort tid etter hun ble friskmeldt sist…Hvorfor får enkelte så mye ekstra bagasje her i livet? Sinne. Sorg.

Hvorfor skal hennes kjæreste barn gå gjennom dette en gang til? Hvorfor skal hun, som er verdens beste mamma og venninne, hvorfor skal hun måtte ha måneder foran seg med tøffe behandlinger??? HVORFOR?

Min venninne. Så sterk og så tøff. Enda en gang. Så opptimist og full av liv. Full av pågangsmot. Dette skal hun klare! Dette skal vi klare 🙂 Enda mere opptimist når beskjeden kom at det ikke var spredning. Hun jublet av lykke i den andre enden av telefonrøret. Hun skulle feire den fredagen da hun fikk «gla`meldingen». Hun sa at hun skulle gå inn sykehusdøra med et smil på vei til første cellegift-behandling. «Da blir du den første som noen gang har gjort det» sa jeg til henne…Min sterke, tøffe og så inderlige gode venninne og nattevakt for Emily ❤

Er så stolt av deg du kjære ❤ Er så uendelig glad i deg! Emily og jeg savner deg så, men vi gleder oss samtidig til at du kommer tilbake ❤

Vi er fire gode bestevenninner -tre av oss var samlet hos meg på lørdag-de vasket huset for meg. Slik du har hjulpet til så utallige mange ganger før. Vi savnet å ha deg hos oss ❤ Så fort du er bedre og vi slipper inn hos deg, er det du som skal få praktisk hjelp. Gode venninner fire. Vi er til for hverandre i gode og dårlige dager ❤

Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten dere alle tre-hva skulle jeg gjort uten all hjelp og støtte fra dere da det røynet på som verst rundt Emily? Dere stilte opp med vaskebøtte og arbeidslyst, midt i vårt hverdagskaos og deres travle hverdag. Vasket og brettet klær. Etter hvert også avlastere for Emily alle tre.

Og kjære beste venninne nattevakt, som har fylt nettene hos Emily og oss med mye mer enn hva stillingsinnstruksene tilsier. Så mye ekstra hjelp du har gitt, hjelp som har vært med å frigi mere tid for oss sammen med Emily når hun har vært våken ❤

Og vet du det kjære venn? Det var DU som skrev «Lillegull» i et kort, sammen med en herlig gave, jeg fikk da jeg var høygravid med Emily. Det var DU som skapte navnet «Lillegull». At Lillegull Emily skulle røre så mange sjeler, forandre så manges liv og tenkemåter…hvem av oss kunne forutsi det? Lite vi ante den gang om hvor skjørt livet er. Lite vi ante om hva som ventet.

Du skal vite at vi tenker så på deg, det går ikke en time uten at jeg tenker på deg og hvordan det går med deg. Uansett hvor travelt jeg har det. Skulle så gjerne tatt vekk all den smerte og alt det vonde kroppen din nå gjennomgår ❤ Er her for deg for evig og for alltid, og vi lengter etter den dagen du blir frisk igjen-fri fra alt det vonde og smertefulle du når går igjennom ❤  Den dagen du er tilbake! Masse varme tanker fra meg og mange herlige gode klemmer fra Lillegull som er så heldig å ha fått DEG så mye om nettene ❤

One thought on “Triste uker

  1. Kjenner det river og sliter å lese dette Kjære deg. Det er så uendelig vondt å være bestevenn og ikke kunne få hjulpet til med det værste en venn kan gjennomgå.
    Styrkeklemmer til dere begge to ❤

    Lik

Legg igjen en kommentar

