Barnehagetog, tannlegen og lappen

Så er det straks 17. mai, synes ikke det er lenge siden sist grunnlovsdag jeg 🙂 Emily`s femte 17. mai! Hennes første 17. mai tilbrakte hun på nyfødt intensive på Rikshospitalet. Husker så godt vi fikk klarsignal kvelden før til at vi burde reise hjem på «permisjon» til jentene våre på 17. mai. Mange minner strømmer på om jeg setter meg ned og tenker tilbake…Men hver 17. mai etter den første, har vi fått feire sammen. Ikke noe sykehus! Føler takknemlighet

kl. 7.15 16. mai morgen, kommet frem til barnehagen, i bilsetet :-)

kl. 7.15 16. mai morgen, kommet frem til barnehagen, i bilsetet 🙂

I dag har vært en STOR dag 🙂 Største storesøster har fått lappen 🙂 Gratulerer igjen masse kjære Rebecca vår!

Vi hadde stor familiefeiring her på onsdag ettermiddag/kveld, da fylte nemlig Rebecca 18 år! VI ønsket å feire dette litt skikkelig i år, spesielt siden hennes «siste bursdager» har «kollidert» med konfirmasjoner, sykehus etc. slik at myndighetsdagen ble markert ordentlig 🙂 Vi ble totalt 29 stk. 🙂 Ekstra kos at flere av ungdommene i familien tok seg en tur! Kakene hadde jeg igjen vært litt «lur» på, snille svigerinner og Mimmi som bakte 🙂 Tusen takk til dere alle, og også en stor takk til utrolig snille og hjelpsomme nattvakter som hjalp stort til at noen av rettene ble ferdig på forhånd 🙂 Vi serverte forskjellige småretter, litt tapas/kald/varm 🙂 Det var multitaskin på høyt nivå i timen før gjestene kom, med jubilanten med kjæreste og Nikita og avlaster i full sving med både vaskebøtta og matlaging 🙂 Ekstra godt å ha avlaster og kusine Mari her timene før dette selskapet også, gull verdt 🙂 Det ble både quiz om Rebecca og pianospill 🙂 Det har vært en ekstrem uke full av planlegging og organisering på et høyere nivå enn en vanlig uke. Både på jobb og privat, så kjenner at det er greit at vi går mot en rolig helg 🙂

I dag har vi allerede fått 17. mai stemning, da småjentene gikk i barnehagetoget her i by`n 🙂 Fast tradisjon i Horten 16. mai kl. 13. Halv fridag søkes om i måneder i forveien 🙂 Denne dagen er litt hellig for Horten`s småbarnsforeldre 🙂 Victoria hadde gledet seg i ukesvis, spesielt til å ha på seg mamma`s blazer fra jeg var liten 🙂 Sydd av Mimmi – med gullknapper-stor stas! 🙂 Siste året med barnehagetog for Victoria, neste år er det skoletoget på 17. mai som gjelder 🙂 Emily sov seg (i tradisjonen tro) gjennom største deler av toget – hun elsker korpsmusikk! 🙂

Damen fra et offentlig kontor jeg snakket med i tlf. i 12 minutter i dag, på vei fra jobb til Horten, skulle bare visst at når hun sa «vi har det egentlig veldig travelt her nå» hvor travelt jeg hadde det. Stressende fra jobb, hjem til ventende Mimmi, slet med å få avlsluttet samtalen fordi jeg måtte et etterlengtet do-besøk før vi skulle komme oss til byen…Hun skulle bare visst alt jeg måtte gjøre mens jeg snakket med henne. Og at jeg 10 minutter senere skulle være på plass nede i byen, med flagg og vinke og vente på mine håpefulle. At jeg i samme øyeblikk tenkte på min kjære eldstejente som i samme øyeblikk hadde oppkjøring…Skal ikke undervurdere en kontordames plikter og oppgaver, men tro meg-jeg og var ganske så travel…

Emily har også vært hos tannlegen denne uke, det var ikke noe særlig gøy denne gangen. Hun var sutrete og tydelig trøtt. Hun ville ha sovet lenger 🙂 Så det ble ikke den store pussen, men fikk sjekket og renset noe samt tatt på denne «banankremen». Ny time om to måneder igjen 🙂

Tross en hektisk uke, også grunnet siden mannen har vært borte i tre netter, så har jeg sovet så utrolig godt! Har lagt meg sent da pga. diverse gjøremål, men du verden å godt å sove fem netter «i strekk»-kan anbefales! Mannen kom hjem ikveld fra Italia, hvor han har syklet og hatt herlige dager med Sport1 🙂

En god 17. mail til alle Emily`s følgere! HIPP HIPP HURRA

One thought on “Barnehagetog, tannlegen og lappen

Legg igjen en kommentar

