En veldig koselig lørdag

Emily koser seg på gresset

Emily koser seg på gresset

Emily og tante

Emily og tante

Lørdag morgen reiste vi fire – dvs. oss begge to med de to minste – og Mimmi til Sandefjord. Vi hadde bedt oss selv noen uker i forkant til min tante og onkel. Det var altfor lenge siden sist jeg hadde vært der, altfor mange år siden.. Alt «stoppet litt» opp da Emily ble født, inklusiv det å besøke de eldre i familien. Det har alltid vært viktig for meg å holde kontakt med familien, spesielt de eldre. For dem er tiden lang, de har god tid og de setter så utrolig stor pris på det. Den familiekontakten og verdien av dette har jeg forsøkt å videreføre til mine egne barn, før var det de store jentene som var med rundt omkring. Nå er det de to minste som er med ❤

Husker at jeg alltid at jeg var med fra jeg var liten, på sykehjemsbesøk eller hjemmebesøk hos eldre. Mest da til mine foreldres tanter og onkler. Jeg opplevde bare Mor, Mimmi`s mamma-atså min mors mamma-men hun døde da jeg var 10 år gammel. Det var jo ekstra kos å besøke Mor, men også de andre eldre i familien. Og når de eldre i familien ikke så lenger har lett for å ta ut bestandig kanskje, så tenker jeg at vi yngre må yte litt og ta initativ. Det var som regel koselig å være med på disse besøkene, og om tiden ble lang iblant så var det alltids noe «kamferdrops» på tampen og min pappa som kunne si stille til min mamma «Nei, nå har vi vært her i to timer. Da får det være bra» 🙂 Dette gjaldt så klart hvis det var eldre mennesker vi var hos, mennesker som kanskje ikke kunne samtale så mye med oss pga. sykdom. Da kunne jo tiden bli litt lang selv for de voksne ❤

Her jobbes det!

Her jobbes det!

Men tiden ble langt ifra lang på lørdag. Da føk timene avgårde. Det var nydelig sol, to kusiner var også der-veldig kos for det er jo altfor sjelden man ser hverandre 🙂 De hadde med hvert sitt barnebarn, slik at Victoria hadde lekekamerater 🙂 De vasket blant annet i den fine lekestua 🙂 Stor stas! Til og med trappa ble vasket 🙂 Tror ikke akkurat det var nødvendig, for denne lekestua er en av de sjeldne-ryddig og pent og koselig inni 🙂 Men barna synes det var stas å ordne litt så da var jo det greit 🙂

Her skal det vaskes!

Her skal det vaskes!

Tante hadde jo stelt så mye istand til lunsj, og etter hvert et bugnende kakebord ❤ Bare slik som min mors generasjon kan trylle frem 🙂 🙂 🙂 Det var en så koselig dag, både for store og små. Eneste søsteren som Mimmi har igjen ❤ Mimmi ble kalt lillesøster av tante-og det var jo litt herlig å høre da! Lillesøsteren som blir 80 om et par måneder!

Spreke Mimmi! Spreke tante!

Hvem kan tro at disse spreke damene er snart henholdsvis 80 og 85 år?!

Hvem kan tro at disse spreke damene er snart henholdsvis 80 og 85 år?!

 

Legg igjen en kommentar