Bursdag-og vår klippen

 

Ble jeg ikke fin?

Ble jeg ikke fin?

Emily`s store 5 års dag nærmer seg med stormskritt, og i dag tidlig var vi hos frisøren. 4 mdr. siden sist så da var det på tide! Rett før jul var det sist. Siste måneden har det vært spesielt vanskelig å få gredd håret skikkelig.

Såå langt og mye hår hadde jeg før jeg ble klipt..

Såå langt og mye hår hadde jeg før jeg ble klipt..

Hun spenner seg så hver gang vi skal gre håret bak, feste kjede eller trykke på knappen på et halstørkle. Det blir noen tårer under nesten hvert «hårstell», så jo lettere det er å gre jo bedre er det for både Emily og oss rundt.

Her holder vi ikke hodet stille...

Her holder vi ikke hodet stille…

Når mamma fant ut av vi kunne ta ut hodesøtten på pandastolen så gikk det jo enda bedre....

Når mamma fant ut av vi kunne ta ut hodesøtten på pandastolen så gikk det jo enda bedre….

Her klapper vi for frisøren

Her klapper vi for frisøren

Vi har en fantastisk flink fast frisør til Emily hver gang, helt siden hun fikk sin første hårklipp. Den kan leses om her:

http://lillegullemily.com/2013/01/05/emilys-forste-harklipp/

I dag droppet vi rett og slett å ta med vogna, og tok kun panda-stolen. De siste gangene har vi uansett pleid å la henne sitte i den under klippinga. Lettere å komme til enn når hun sitter i vogna. Det var litt småregn, og hun sitter jo ganske så åpent – men hun elsker jo å kjenne vinden, den friske luften og småregnet 🙂

april 2015 004 april 2015 002

Har som regel hatt med minst en annen voksen, men i dag gikk det veldig fint med bare Emily og meg 🙂 Tusen takk igjen du flinke frisør! For tro meg, det kan ikke være lett å klippe Lillegull som er aktiv med hode, armer og bein 99% av tiden!

Så i dag ble det en noe kortere sveis, klipt opp en del samt kortere i nakken. Krøllene blir jo ikke færre av den grunn, de kommer bare enda bedre fram…

Legg igjen en kommentar

